Ferrari Blog: 2010. január

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Scuderia Ferrari hírei - 2010. január

Több riválisához hasonlóan hétfőn a Ferrari is megkezdi a felkészülést a 2010-es Forma-1-es szezonra. A háromnapos valenciai teszten az eredeti tervek szerint Felipe Massa egy, Fernando Alonso két napot kapott volna, ám a vezetőség megváltoztatta a beosztást.


A Ferrari vasárnap hivatalos honlapján arról számolt be, hogy hétfőn és kedden is Massa vezetheti az F10-et, Fernando Alonso szerdán próbálhatja ki először az új autót.


Az olasz istálló azzal indokolta a módosítást, hogy Felipe Massa jobban össze tudja hasonlítani a tavalyi modellt, az F60-ast, illetve az F10-et, így ő hasznosabb visszajelzéseket adhat a mérnököknek.

Tovább 

RÖVIDHÍR - A Ferrari csütörtökön mutatta be vadonatúj Forma-1-es versenyautóját, és bár a tervek szerint az F10 már aznap pályára gördült volna Fioranóban, a rossz időjárás miatt ezt le kellett fújni.


Ha minden a Ferrari elképzelései szerint alakult volna, akkor az F10 Felipe Massával a volánnál már a bemutató után, de legkésőbb másnap letudta volna első köreit az aszfalton, ám az időjárás ezt nem tette lehetővé, jeges volt a pálya.

Sokat persze nem kell várni az új autó bejáratásával, hiszen a csapat hétfőtől részt vesz az idény előtti első hivatalos teszten Valenciában, ahol hétfőn Massa, kedden és szerdán a Ferrari új szerzeménye, Fernando Alonso vezetheti az autót.

Tovább 

 

Hosszú idő után tér vissza a versenyzéshez Felipe Massa, aki úgy érzi, semmiben nem változott súlyos hungaroringi balesete óta, és rendkívül motiváltan készül az idei világbajnoki sorozatra. A 2008-as bajnoki címről egyetlen ponttal lemaradó brazil bízik az F10-es versenyképességében és a jó évkezdetben.


"Sok minden történt 2009-ben, ami azt eredményezte, hogy nehéz volt az autó fejlesztése, ezért elég korán a 2010-es évre kezdtünk koncentrálni. Rengeteg változtatást kértünk, nem csak az aerodinamika területén, hanem a motor és a tank tekintetében is.

Tovább 

A Ferrarinál általános vélemény, hogy a 2009-es Forma-1-es szezont jobb lesz minél előbb elfelejteni. Ezt megkönnyítheti egy sikeres idényrajt, amelyben nagy szerepe van a Nikolas Tombazis által tervezett F10-es modellnek, amely szinte minden tekintetben megújult elődjéhez, az F60-ashoz képest.


"A figyelem középpontjában a duplafedeles diffúzor állt. Annak érdekében, hogy a lehető legjobban kihasználhassuk ezt az elemet, módosítanunk kellett a motor, a váltó és a hidraulikus rendszer helyét is, mivel az idei diffúzorunk nagyobb és hatékonyabb a tavalyinál"- mondta a bemutatón a tervezés irányítója, Nikolas Tombazis.

Tovább 

 


A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Ferrari mutatta be 2010-es versenyautóját (a Mercedes GP csak új festését és csapatát leplezte le hétfőn), az F10 kódnévre keresztelt modellt, mellyel a világbajnoki cím Maranellóba szállítása a cél.


A vadonatúj Ferrarit a tervek szerint az egyik versenyző, Felipe Massa Fioranóban már ma délután pályára vitte volna egy reklámfilm forgatása céljából, de a rossz időjárás miatt ezt végül elhalasztották. Az igazi teszt február elsején kezdődik a csapat számára Valenciában, ahol hétfőn Massa, kedden és szerdán pedig spanyol csapattársa, Fernando Alonso vezet majd.

Tovább 

A Ferrari-rajongók bizonyára nagyon várták már a mai napot, hiszen az olasz istálló ma mutatja be legújabb Forma-1-es versenyautóját. Az interneten keresztül bárki végignézheti a maranellói prezentációt.

A www.ferrari.com oldalon 10:30-tól interneten közvetítik a bemutatót, majd az azt követő sajtótájékoztatót is, melyen természetesen a két pilóta, Fernando Alonso és Felipe Massa is megszólal.

Az új Ferrarit a pilóták pénteken egy promóciós film erejéig Fioranóban már ki is próbálhatják - ha az időjárás is engedi.

Tovább 

A Ferrari Forma-1-es tesztcsapata egy 2008-as modellel Barcelonában tartózkodik, ahol szerda óta a motoros világbajnok, Valentino Rossi teszteli az F2008-ast. Az olasz pilóta pénteken átadja a volánt a csapat F1-es versenyzőjének, Felipe Massának.


Rossi egy magántulajdonban lévő Forma-1-es Ferrarit vezethet, és ebbe az autóba fog beülni Felipe Massa is, aki tavaly a Magyar Nagydíj időmérő edzésén súlyos koponyasérülést szenvedett, de mára már teljesen rendbe jött, és gőzerővel készül az idei szezonra.

Tovább 

Fernando Alonso először vezette a Ferrari Forma-1-es autóját, a spanyol klasszis a franciaországi Paul Ricard pályán egy reklámfilm kedvéért tett meg néhány kört. Az esemény érdekessége, hogy a tavalyi modell már a 2010-es színekben pompázott.


Jelenleg teszttilalom van a Forma-1-ben, de Alonso így is bemutatkozhatott a Ferrariban. A spanyol a 2010-es színekre festett F60-assal körözött (a képet lásd az autosport.com cikkében) egy reklámfilm forgatásán.


Az idei Ferrari a jelek szerint fehér első és hátsó szárnyakat kap, melyeken az új főszponzor, az Alonsóhoz hasonlóan spanyol Santander logója virít majd.

Tovább 

Gőzerővel készül a 2010-es szezonra a Ferrari, amely a gyengén sikerült 2009-es esztendőt követően szeretne visszatérni a Forma-1 csúcsára. Az idei évtől kezdve tiltott a futam közbeni tankolás, emiatt kulcsszerepe lesz a motorok fogyasztásának. Ezért az olasz istálló azon dolgozik, hogy csökkentse V8-asának üzemanyag-fogyasztását.


Egyes információk szerint a Ferrari motorja többet fogyaszt, mint a rivális Renault-é, valamint Mercedesé, ami mindenképp hátrány a maranellói gárdának, de a csapatfőnök, Stefano Domenicali szerint már javában dolgoznak a probléma megoldásán.

Tovább 

Nem csak csapatot, de sisakot is vált Fernando Alonso, aki a 2010-es szezonban az Arai helyett a Schuberth fejvédőit használja majd. A szurkolók számára azonban sokkal fontosabb tény, hogy a spanyol új sisakdizájnt fog használni.


Az új festést Alonso a héten már le is leplezte, a Ferrari egészhetes médiaeseményének egyik záró programján, a jéggokartozáson ugyanis már új, kék színben pompázó sisakjában vezetett.


A kétszeres világbajnok sisakján a kék szín már évekkel ezelőtt is domináns volt, Alonso ezzel szülőhazájára, Asztúriára utal.

Tovább 

Felipe Massa elmondása szerint már most remek a viszony közte és új csapattársa, Fernando Alonso közt. Az ötödik ferraris szezonjára készülő brazil tagadta azokat a híreket, miszerint feszültség lenne köztük amiatt, hogy melyikük a csapat elsőszámú pilótája. Massa biztos benne, hogy közösen sikerül versenyképes autót fejleszteni, ám a pályán szeretne Alonso előtt végezni.


"Rendkívül jól indultak a dolgok. Már nagyon sokat beszéltünk az autóról, és arról, mit kell tennünk, hogy versenyképes legyen.

Tovább 

Fernando Alonso még be sem mutatkozott a Ferrarinál, de elmondása szerint máris biztos benne, hogy az olaszoknál fogja befejezni Forma-1-es pályafutását. A kétszeres világbajnok spanyol hároméves szerződése idén lép életbe.


"Kapcsolatban vagyok a versenymérnökömmel és a csapat műszaki szakembereivel, e-maileket váltunk és telefonálunk egymásnak, így az új autó fejlesztéséről mindig naprakész információim vannak. A februári tesztre teljesen készen leszünk"- vázolta fel jelenlegi elfoglaltságát Fernando Alonso, aki részt vesz a Ferrari egész hetes médiaeseményén.

Tovább 

A Madonna di Campiglióban zajló ferraris médiahéten elhangzott egy sokakat érdeklő dátum: az olasz istálló január 28-án Maranellóban mutatja be 2010-es Forma-1-es versenyautóját.


A Ferrari idén spanyol főszponzorral és egy kétszeres világbajnok spanyol pilótával, Fernando Alonsóval áll rajthoz, így sokan arra számítottak, hogy az új autót Spanyolországban mutatják be.


A vörösök azonban hazai pályán, maranellói főhadiszállásukon leplezik le az új versenyautót.

Tovább 

A Ferrari szurkolóinak néhány hetet még várniuk kell arra, hogy láthassák azt a versenyautót, amivel Felipe Massa és Fernando Alonso 2010-ben a Forma-1-es világbajnoki címet veszi célba, de az istálló már néhány részletet kiszivárogtatott.


A Gazzetta dello Sport szakírója, Giorgio Piola szoros kapcsolatot ápol a Ferrarival, így amit ő ír a maranellói csapattal kapcsolatban, azt érdemes komolyan venni.


A 40 éves F1-es újságírói múlttal rendelkező Piola legutóbb hosszasan elemezte a Ferrari új versenyautóját - minden bizonnyal nem légből kapott információk alapján.

Tovább 

A 2009-es Forma-1-es idény első futamain az úgynevezett duplafedeles diffúzor központi téma volt, hiszen néhány csapat használta, a többség viszont nem. Akkor a Nemzetközi Automobil-szövetség jóváhagyta a hatékony aerodinamikai elem használatát, ám 2011-től tilos lesz.


A különleges padlólemez-végződés (diffúzor) a Brawn GP-nek váratlan győzelmeket hozott a szezon elején (rajtuk kívül a Toyota és a Williams használta), és a csapat az ekkor felhalmozott előnyével gazdálkodva mindkét bajnoki címet begyűjtötte tavaly.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu