Ferrari Blog: 2010. április

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Scuderia Ferrari hírei - 2010. április

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo bejelentette, hogy lemond a Fiat csoport élén betöltött elnöki posztjáról.


Az olasz üzletember helyébe a 34 éves John Elkann lép, aki az olasz csoportot irányító Agnelli família sarja.

Di Montezemolo az elmúlt hat évben volt a Fiat csoport elnöke, irányításával a vállalat stabilizálódott és pénzügyileg is pozitív tendenciát mutatott.

 

Forrás:F1hirek.hu

A Ferrari csapatfőnöke kissé csalódott az első négy futam eredményei miatt, mert úgy gondolja nem tudtak a lehetőségeikhez mérten teljesíteni, azt azonban pozitívumnak tartja, hogy az istálló mindkét világbajnoki címért harcban van. A Kínai Nagydíjjal kapcsolatban Stefano Domenicali kiemelte a bokszutcai személyzet remek teljesítményét, melynek háromszor is komoly munkát kellett végeznie, amikor Alonso és Massa egyszerre érkeztek kerékcserére.

 

A csapatfőnök nem tulajdonít különösebb jelentőséget Alonso Massával szembeni előzésének sem, amit többen már úgy emlegetnek, mint a két csapattárs közti konfliktus első felvonását.

Tovább 

 

A brazil Felipe Massa érthető módon csalódott volt a Kínai Nagydíj szombati időmérő edzése után, amelyen csupán a hetedik rajtkockába kvalifikálta magát a vasárnapi futamra, miközben csapattársa, a spanyol Fernando Alonso a harmadik helyről várhatja a startot. Massa, mint nyilatkozatában bevallotta, hibázott utolsó gyorskörében, és ezért vasárnap egy tökéletes rajttal kompenzálná a gyenge rajtpozíciót.

 

"Kicsit csalódott vagyok, mert nem tudtam egy tiszta kört futni a Q3 végén.

Tovább 

A kétszeres világbajnok Fernando Alonso a 2010-es Forma-1-es szezon negyedik időmérő edzésén immár harmadik alkalommal szerezte meg a harmadik rajtkockát, a Kínai Nagydíjnak is ebből a pozícióból vághat neki. A spanyol tökéletesen elégedett az újabb harmadik rajthellyel, mert úgy érzi, egyetlen gyorskörön jelenleg ez a maximum a Ferraritól, amely elsősorban inkább egy teljes versenytávon tudja kifutni igazi erejét.

 

"Úgy gondolom, hogy megint csak ez volt a legtöbb, amit kihozhattunk az autóból az időmérőn.

Tovább 

A Ferrari kezdett már jobban is egy versenyhétvégét, mint tette azt pénteken Sanghajban: Felipe Massát nem hátráltatta probléma, de Fernando Alonso az első tréningen alig körözhetett, ugyanis elfüstölt a motorja. A spanyol azonban megnyugtatta szurkolóikat, hiszen mint mondta, számítottak rá, hogy el fog füstölni a délelőtt használt V8-asuk.

 

Az összetett pontversenyben vezető istálló pilótái a szokásoknak megfelelően már a versenyre hangolták az autót, amellett, hogy kipróbáltak néhány új fejlesztést.

Tovább 

A McLaren által kifejlesztett F-csatorna néven ismertté vált aerodinamikai elem a riválisok szerint is hatékony, különösen a nagysebességű egyenesekkel rendelkező pályákon - így a kínain is -, ezért a hétvégén a Ferrari is beveti saját verzióját.

 

Eddig a BMW Sauber volt az egyetlen Forma-1-es csapat, amely lemásolta a McLaren-Mercedes F-csatornáját, ami a nagysebességű egyenesekben csökkenti az autó légellenállását, magasabb végsebességet eredményezve ezzel.

Tovább 

Felipe Massa sokakkal ellentétben nem gondolja, hogy a Red Bull Racing legyőzhetetlen lenne, annak ellenére sem, hogy a Maláj Nagydíjon meggyőző teljesítménnyel arattak kettős győzelmet. A brazil pilóta szerint a Ferrari száraz körülmények közt képes rá, hogy legyőzze az energiaital-gyári csapatot.

 

"Hallottam, hogy a malajziai verseny után többen is azt mondták, toronymagasan a Red Bull Racing autója a leggyorsabb, ami abból a szempontból igaz is, hogy a rajtrács első két sorában voltak"- írta blogjában Felipe Massa, aki a hetedik helyen ért célba a sepangi futamon.

Tovább 

A Ferrari Forma-1-es csapatánál továbbra sem aggódnak motorjaik megbízhatósága miatt, még ha legutóbb Malajziában nem is volt zökkenőmentes versenyük. Luca Marmorini, az istálló motorfelelőse elégedett az eddigi teljesítményükkel, persze további javulást vár maguktól.

 

"Fernando motorjának Sepangban szerkezeti problémája volt, amivel a téli tesztek során nem találkoztunk. Úgy véljük, ez összefüggésben van azzal, ahogyan Fernando használta a motort a versenyen, mivel rossz volt a váltója a rajt óta"- tárta fel az Alonso kieséséhez vezető motorprobléma részleteit Luca Marmorini, a Ferrari motorokért felelős vezetője.

Tovább 

A Renault egykori csapatfőnöke, Flavio Briatore úgy véli, a Ferrarinak idővel ki kell jelölnie egy elsőszámú pilótát, szerinte ugyanis nem versenyeztethetik a végtelenségig egymás ellen Alonsót és Massát.

 

"Massa és Alonso le akarja győzni egymást. Domenicalinak kezelnie kell ezt a szituációt. Fernando és Felipe is dörzsölt pilóta, de mindketten a bajnoki címet akarják. Előbb vagy utóbb a Ferrarinak ki kell választania valamelyiküket, és kizárólag rá koncentrálnia"- fejtette ki az elsőszámú pilóta témakörével kapcsolatos véleményét Flavio Briatore a Sky24-nek.

Tovább 

A tavalyi szezon második felét koponyasérülése miatt kihagyó Felipe Massa szerződése a 2010-es idény végén lejár a Ferrarival, ám jó esély van arra, hogy a felek hosszabbítsanak, és így jövőre is a brazil pilóta legyen Fernando Alonso csapattársa.


A télen szerződtetett Fernando Alonso 2012-ig írt alá a Ferrarihoz, míg jelenlegi csapattársa, Felipe Massa kontraktusa az idei szezon végéig érvényes.


Egyes pletykák szerint a brazilt jövőre Robert Kubica váltja majd a Ferrarinál, ám az olasz istálló csapatfőnöke, Stefano Domenicali elutasította ezen feltevéseket, mondván Felipével képzelik el a jövőt.

Tovább 

Miután a Michelin jelezte, hogy szívesen visszatérne a Forma-1-be 2011-től, és a Bridgestone kiszállása ellenére sem zárható ki, hogy jövőre több gumiszállítója is lesz a sorozatnak, máris megszülettek az első ellenvélemények. Nem is beszélve a felnik méretének esetleges növeléséről, amely szintén a napokban merült fel, mint lehetséges módosítás.

 

A több beszállító révén (a Michelin, a Kumho és a Hankook neve kering a sajtóban) a gumiháború visszatérése mellett az is változást jelenthet majd, hogy egyes hírek szerint a Forma-1-ben jövőre a jelenlegi 13 colos felnik helyett már 18 colosokra szerelik majd a gumikat (az abroncsok oldalfalának magassága arányosan csökkenne).

Tovább 

A Ferrari részéről tagadják, hogy a Maláj Nagydíjon fellépő motorhiba egy komolyabb probléma része lenne. Az olasz istálló azt is bejelentette, hogy a Sauber autóinak kiesését a McLaren Electronic Systems által gyártott alkatrész okozta, ezzel is cáfolva a motorjaik megbízhatatlanságáról szóló híreket.


A maranellói istállónál nem a malajziai eset az első probléma idén a motorral kapcsolatban, hiszen a szezonnyitó verseny délelőttjén Alonso és Massa autójában is kicserélték az erőforrást, amit akkor a hirtelen túlmelegedéssel magyaráztak, most pedig a spanyol versenyző autójának V8-asa adta meg magát látványos füst kíséretében.

Tovább 

A Ferrari csapatfőnöke reméli, hogy az alakulat tanul a Maláj Nagydíj időmérőjén elkövetett súlyos hibából, ami miatt Fernando Alonso és Felipe Massa már a Q1 után kiesett és csak a mezőny végéről vághatott neki a sepangi versenynek. Stefano Domenicali szerint a Ferrari versenyképes, de egy pillanatra sem lazíthatnak, folyamatosan dolgozniuk kell az autó fejlesztésén, ellenkező esetben a riválisok jókora előnyre tehetnek szert.


Az olasz szakember a megbízhatóságban látja a siker kulcsát, éppen ezért a lehető leghamarabb fel kell tárni és orvosolni a Sepangban tapasztalt hibák okait, ami miatt Alonso már az első körtől kezdve szenvedett az autóval.

Tovább 

Felipe Massa csak a 21. helyről rajtolhatott Ferrarijával a Maláj Nagydíjon, miután csapatával a szombati időmérőn elszámították magukat az időjárást illetően. A brazil a rajtnál előre tudott lépni, majd végül a 7. helyen, vagyis pontszerzőként zárta a sepangi futamot. A pilóta úgy látja, hogy a szombati eseményeket követően a lehető legtöbbet hozták ki a versenyből.


Malajziában szerzett hat pontjának, valamint márkatársa, Fernando Alonso nullázásának köszönhetően Massa átvette a vezetést az egyéni pontversenyben, míg a maranellóiak továbbra is őrzik vezető helyüket a csapatok között.

Tovább 

Fernando Alonso kuplung nélkül teljesítette a Maláj Nagydíjat, így végig komolyan kellett gépészkednie. A Ferrari pilótája ettől függetlenül keményen küzdött, ám motorja elfüstölt, és a kockás zászlót így már nem láthatta meg.


"A rajttól kezdve rosszul alakultak a dolgok. A felvezető körben tönkrement a váltó, a versenyen már nem volt kuplungom, emiatt nagyon különleges módon kellett fékeznem. A kanyar előtt vissza kellett váltanom egyes fokozatba, majd keményen a gázra kellett lépnem, hogy a megfelelő sebességi fokozatba tehessem a váltót"- ecsetelte nehézségeit a spanyol klasszis.

Tovább 

A Ferrarinál érthető módon csalódottak voltak a Maláj Nagydíj szombati időmérő edzése után, miután egy rossz csapatdöntés következtében már rögtön a Q1-ben elvéreztek mindkét autójukkal. A kétszeres világbajnok Fernando Alonso azonban nem idegesítette túl magát az eset miatt, inkább felhívta mindenkinek a figyelmét, hogy a pontokat úgyis csak a vasárnapi versenyek után osztják ki.


A spanyol klasszis emellett arra is emlékeztetett, hogy egy hete, Melbourne-ben, egy rajt utáni incidens következtében végső soron ugyanúgy a mezőny végéről kellett felverekednie magát, mint a mostani futamon kellene, és mint ismert, akkor sikerrel járt.

Tovább 

Fernando Alonso úgy látja, túl korai lenne kijelenteni, hogy a Mercedes pilótái nem szólhatnak bele a világbajnoki címért folytatott küzdelembe. A Ferrari spanyol versenyzője szerint Nico Rosberg és Michael Schumacher rövidesen olyan autót vezethet, amellyel megkezdik a felzárkózást a pontversenyben.


Az idény előtt mindenki arra számított, hogy a Mercedes pilótái harcban lesznek a futamgyőzelmekért, az eddig eltelt két versenyen azonban egy pillanatig sem volt rá esély, hogy Rosberg vagy Schumacher haladjon át elsőként a célvonalon.

Tovább 

Aki nem ismeri a Ferrari edzésfilozófiáját, az bizonyára elképedve látta a Maláj Nagydíj első két szabadedzésének eredményét, hiszen legjobb helyezésük egy hetedik hely volt a második tréningről. A Ferrarinál azonban szó sincs visszaesésről, Alonso és Massa már a versenybeállításokon dolgozott, ezért voltak lassabbak riválisaiknál.


Fernando Alonso (8. és 7. helyezés):
"Felesleges elemezni a pénteki eredményeket, hetedik lettem délután, de lehettem volna második vagy éppen utolsó, az sem változtatna semmin, a csapatok különböző programján múlik a sorrend.

Tovább 

A két hét múlva esedékes Forma-1-es Kínai Nagydíjon már nem állhatnak rajthoz olyan versenyautók, melyeknek visszapillantó tükrei az oldalszekrényekre vannak szerelve, mivel azok a pilóták számára nem biztosítanak tökéletes rálátást az autó mögötti területre.


A csapatoknak ezen a hétvégén Malajziában még nem kell átalakítaniuk karosszériájukat, az idei negyedik versenytől kezdve viszont már kötelezően a pilótafülke szélére kell felszerelniük a visszapillantó tükröket - értesült az Autosport.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu