Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Miután a Michelin jelezte, hogy szívesen visszatérne a Forma-1-be 2011-től, és a Bridgestone kiszállása ellenére sem zárható ki, hogy jövőre több gumiszállítója is lesz a sorozatnak, máris megszülettek az első ellenvélemények. Nem is beszélve a felnik méretének esetleges növeléséről, amely szintén a napokban merült fel, mint lehetséges módosítás.
A több beszállító révén (a Michelin, a Kumho és a Hankook neve kering a sajtóban) a gumiháború visszatérése mellett az is változást jelenthet majd, hogy egyes hírek szerint a Forma-1-ben jövőre a jelenlegi 13 colos felnik helyett már 18 colosokra szerelik majd a gumikat (az abroncsok oldalfalának magassága arányosan csökkenne).
A Williams istálló tulajdonosa és csapatfőnöke, Frank Williams ellenzi a gumiháborút, elsősorban azért, mert olyan szállítók is megjelenhetnek, akik korábban még nem gyártottak F1-es gumikat, vagyis az erőviszonyokat jelentősen befolyásolnák az abroncsok. Ráadásul a gumigyártók óriási költségekbe vernék magukat, hiszen folyamatosan fejleszteniük kellene, hogy tartsák a lépést a konkurenciával.
"Azt akarjuk, hogy a versenyeket leginkább a pilóták döntsék el, és ne más tényezők, vagy nem"- tette fel a költői kérdést Frank Williams, akit a Motorsport-Total.com idézett.
A német szakportál több csapatvezetőt is megkérdezett a felnik megnövelésének témakörével kapcsolatban. Például a német túraautó bajnokságban (DTM) és a Le Mans-i versenyeken is 18 colos felniken futnak az autók, ám ezt a fajta váltást Ross Brawn szerint a Forma-1-es csapatok egyáltalán nem támogatják.
Sam Michael, a Williams csapat technikai igazgatója szerint a 18-as felnik talán még az F1-nek is hasznára válhatnának, hiszen ezeket a nagyobb felniket több szériában is használják, így lényegesen több tapasztalata van egyes márkáknak azokkal, mint a speciális méretű, 13 colos F1-es felnikkel.
A Forma-e-s csapatok egyébként azért ellenzik a felni méretének növelését, mert az az autó aerodinamikájának és felfüggesztésének jelentős átdolgozásával járna. Ráadásul újfajta fékekre lenne szükség (a nagyobb féktárcsákkal nőne a fékhatás is).
A 18 colos felnik mellett szól még a főbb versenyszériák egységesebbé tételének terve is, melyet a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) is támogat. Eddig a világmotor bevezetéséről lehetett hallani, amely azt jelentené, hogy a versenymotorok gyártóinak nem kellene minden egyes szériához külön motort fejleszteniük, vagyis a költségeket radikálisan lehetne csökkenteni.
Forrás:F1hirek.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!