Ferrari: Minden porcikájában megújult a Ferrari F10

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Ferrarinál általános vélemény, hogy a 2009-es Forma-1-es szezont jobb lesz minél előbb elfelejteni. Ezt megkönnyítheti egy sikeres idényrajt, amelyben nagy szerepe van a Nikolas Tombazis által tervezett F10-es modellnek, amely szinte minden tekintetben megújult elődjéhez, az F60-ashoz képest.


"A figyelem középpontjában a duplafedeles diffúzor állt. Annak érdekében, hogy a lehető legjobban kihasználhassuk ezt az elemet, módosítanunk kellett a motor, a váltó és a hidraulikus rendszer helyét is, mivel az idei diffúzorunk nagyobb és hatékonyabb a tavalyinál"- mondta a bemutatón a tervezés irányítója, Nikolas Tombazis.

Tavaly az aerodinamika volt a leggyengébb pontja a Ferrarinak, a csapat az azóta már a ralis karrierjét építő Kimi Räikkönen révén mindössze egyetlen futamgyőzelmet szerzett. A vörösök a többséghez hasonlóan szimpla diffúzorral kezdték az évet, és a duplafedeles verzióra való átállás nem igazán a tervek szerint sült el.

Az idei modellen azonban természetesen nem csak a hátsórész alakult át: "Az autó karosszériájának első fele magasabbra került, így jobban tudjuk kezelni a légáramlatokat. Az autó elején különböző aerodinamikai elemekkel kellett megoldanunk a felnifedők betiltásával jelentkező hátrányt is"- folytatta az F10-es bemutatását a szakember.

Az idei évtől már tilos lesz a versenyek alatt tankolni, a mérnököknek természetesen ez is komoly feladatot jelentett: "Az üzemanyagtartály nagyjából a kétszeresére nőtt. Emiatt a karosszériánk hosszabb és összességében nagyobb lett. A hűtőrendszer éppen emiatt hosszabb és keskenyebb az új autón, amely szinte minden elemében megújult a tavalyihoz képest."

A tankolás betiltása miatt Tombazis szerint idén a rajtnál nagyjából 100 kilogrammal lesznek nehezebbek a versenygépek, mint tavaly, emiatt a Ferrari átalakította, megerősítette fékrendszerét is. Ráadásul elöl idén keskenyebb gumik lesznek az F1-es autókon, ami a felfüggesztés módosítását is maga után vonta.

"Nagyon elégedettek vagyunk a munkánkkal, még akkor is, ha tudjuk, az igazi erősorrendet majd csak a versenypályán fogjuk látni. Utána tudjuk majd megmondani, hogy elég jól dolgoztunk-e. Bizakodó vagyok, és már alig várom az első futamot"- összegzett Tombazis.

 

Forrás:F1hirek.hu

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu