Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A legtöbb teszt és a legkevesebb hiba - így összegezte csapata szezon előtti munkáját Fernando Alonso.
"Mi teszteltünk a legtöbbet, eközben pedig nekünk volt a legkevesebb gondunk. Ami a versenyképességet illeti, ennek megítéléséhez természetesen meg kell várni az Ausztrál Nagydíjat, de alapvetően nem változott a helyzet az elmúlt évhez képest" - közölte a világbajnoki címről tavaly épphogy lecsúszott Fernando Alonso a tesztsorozat befejezése után.
A Ferrari kétszeres világbajnok versenyzője hozzátette: "A McLarennel számolni kell majd a végén, a Mercedes, úgy tűnik, előrelépett, de a Red Bull és a Ferrari is elöl lesz.
A Hispania Racinget leszámítva a teljes Forma-1-es mezőny részt vesz a csütörtökön Jerezben kezdődő négynapos teszten, ami a 2011-es világbajnokságra való felkészülés második állomása. Az első napon az időközben átkeresztelt Ferrarival Felipe Massa volt a leggyorsabb a Sauber újonca, Sergio Perez és a Red Bullos Mark Webber előtt.
A dél-spanyolországi Jerez de la Frontera közkedvelt teszthelyszín a Forma-1-ben, nem múlhat el téli felkészül egy itteni teszt nélkül.
|
|
A Ferrari 2011-es versenyautóját Fernando Alonso tesztelte az első két napon Valenciában, és a spanyol klasszis igazán elégedett lehet: nagyjából 800 kilométert tett meg jelentős műszaki probléma nélkül, így elegendő adatot gyűjtött, amiket elemezve továbbfejleszthetik az F150-est. Mindennek tetejébe szerdán a legjobb köridő is az ő neve mellé került, vagyis tényleg minden oka megvan az elégedettségre.
A megbízhatósággal tehát már most sincs probléma a Ferrarinál, a teljesítmény reális megítélésére azonban még az istálló szerint is várni kell, így az elbizakodottság legapróbb jelét sem lehet felfedezni rajtuk.
Pénteken Maranellóban megkezdődött a 2011-es Forma-1-es bemutatók sora, a Ferrari leleplezte vadonatúj F1-es versenyautóját, amely az olasz függetlenség 150. évfordulójának tiszteletére az F150-es kódjelet kapta. Az olasz istálló 62. F1-es idényére készül.
A maranellói központban tartott ceremóniára több illusztris vendég is meghívást kapott, így jelen volt a Fiat (a Ferrari is az olasz konszernhez tartozik) elnöke, John Elkann és menedzser-igazgatója, Sergio Marchionne, valamint az istálló egyik legnagyobb szponzora, a spanyol Santander Bank elnöke, Emilio Botin is.
A Ferrari Forma-1-es csapatának brazil pilótája, Felipe Massa tavaly csapnivaló idényt futott, de biztos benne, hogy tökéletesen felkészült az idei évre, és nem lesznek olyan problémái, mint tavaly, így újra a legjobbak közt szerepelhet majd. Elmondása szerint jó a kapcsolata csapattársával, Fernando Alonsóval, de idén legyőzné a spanyolt. Massa a Ferrari évnyitó sajtóeseményén, a Wrooomon nyilatkozott.
"Pályafutásom alatt eddig mindvégig nyomás alatt versenyeztem - én vagyok az első, aki nyomást helyezek saját magamra.
A Ferrari Forma-1-es csapatfőnöke, Stefano Domenicali már utalt rá, hogy némileg átszervezték a vezetőséget házon belül, a személyi változásokat az olasz istálló pedig kedd este közleményben hivatalosan is bejelentette.
Ahogyan azt korábban már megszellőztette a Ferrari (az elnök, Luca di Montezemolo és a csapatfőnök, Stefano Domenicali is utalt rá nyilatkozataiban), nem történtek drasztikus változások.
A műveleti kutatási részleg új vezetője a McLaren és a Red Bull korábbi alkalmazottja, Neil Martin lesz, aki innentől kezdve egyenesen a technikai igazgatónak, Aldo Costának jelent majd.
Olasz sajtóértesülések szerint sikerrel abszolválta az első törésteszteket a Ferrari 2011-es Forma-1-es modellje. A nagy próbára professzionális körülmények között, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szabványainak megfelelően, Milánótól nem messze került sor.
Az új modelleknél minden esetben kötelező a monocoque töréstesztje, a csapatok számára pedig a dinamikus fejlesztések miatt általában óriási megkönnyebbülést jelent, ha a végletekig kihegyezett technika állja a sarat.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) pénteken Monacóban megtartotta utolsó 2010-es ülését, melyen a Forma-1 jövőjét is érintő ügyekben is döntést hoztak. A határozatok közül a legfontosabb a sorozat csapataira vonatkozó új motorszabály, ami 2013-ban lép életbe.
Ahogyan az már korábban kiszivárgott, a 2013-as szezontól kezdve új motorszabály lép életbe a Forma-1-ben. A jelenleg használatos 2,4 literes, nyolchengeres benzines motorokat 2013-tól 1,6 literes, négyhengeres, turbófeltöltős motorok váltják, melyek percenkénti maximális fordulatszáma 12 ezer lesz.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának (WMSC) pénteki monacói ülésén a Forma-1 2011-es szezonját érintő döntések is születtek, eltörölték például a csapatutasítás tiltását, ám az istállók főnökei így sem utasítgathatják kedvükre versenyzőiket a futamok alatt.
Ez persze nem jelenti azt, hogy jövőre a csapatok nyíltan utasíthatják versenyzőiket az eredmény manipulálására, a szövetség a kiadott közleményben ugyanis felhívja a sorozat résztvevőinek figyelmét arra, hogy ha vétenek a nemzetközi sportkódex 151.c bekezdésében leírtak ellen, akkor számíthatnak a megfelelő büntetésekre.
A kétszeres világbajnok spanyol állítólag 40 millió dollárt vághatott zsebre az idei évben, ami egyfajta kárpótlásként is felfogható számára az élettől, amiért annak idején, 2005-ben ő lett a legutóbbi évtized legalulfizetettebb világbajnoka még a Renault-nál. A Red Bullnál a technikai igazgató, Adrian Newey többet keresett 2010-ben, mint a világbajnok Sebastian Vettel.
A Formula Money című könyv szerzőnője, Caroline Reid a minap az espnf1.com olvasóinak kérdéseire válaszolva rengeteg érdekességre világított rá a Forma-1 aktuális pénzügyi adatairól, gondolva itt elsősorban arra, hogy ki mennyit keresett a pilóták és a szakemberek közül a 2010-es esztendőben.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu