Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az idei szezont értékelte Luca di Montezemolo a Ferrari szokásos, karácsony előtti rendezvényén. Az elnök az idei évi Forma-1-es szereplést méltatlannak nevezte a csapat eddigi eredményeihez és múltjához, de hisz benne, hogy 2010-ben képesek lesznek visszavágni és a győzelemért harcolni.
"Az idei év rendkívül rossz volt, méltatlan a Ferrari hagyományaihoz. Ennek számos oka volt, de nem szokásunk kifogásokat keresni. Egyikünk sem boldog amiatt, ahogy a dolgok idén alakultak.
A Ferrari brazil pilótája emlékezetes évet tudhat maga mögött: július végi súlyos koponyasérüléséből tökéletesen felgyógyult, november legvégén pedig megszületett első kisfia. Karácsony közeledtével a Ferrari egy tesztlehetőséggel kedveskedik Felipe Massának.
A valamikor a következő napokban esedékes teszt célja természetesen az, hogy a hosszú időt kihagyó Massa minél hamarabb felvegye a Forma-1 ritmusát, és ne kelljen még néhány hetet várnia arra, hogy a Ferrari 2010-es autójával pályára hajthasson.
|
|
A legfőbb érintettek ugyan nem nyilatkoznak az ügyben, ám a német sajtóban már kész tényként kezelik, hogy Michael Schumacher a Mercedes GP színeiben 2010-ben visszatér a Forma-1-be. A hétszeres világbajnok esetleges visszatérése vegyes reakciókat váltott ki.
A Focus nyíltan ugyan nem mondja ki, hogy az év szenzációjának számító igazolás megköttetett volna, de szerintük minden jel erre utal. A lap munkatársai azt is tudni vélik, hogy Schumacher éves fizetése valahol 3,5 és 7 millió között lesz majd.
A Forma-1-ben jövőre debütáló Lotus istálló már az elmúlt hetekben is többször azt hangoztatta, hogy megnevezi pilótáit, ám ez eddig mindig elmaradt. Tony Fernandes csapatfőnök most a hétfőt jelölte meg, mint a hivatalos bejelentés napját.
A maláj csapatfőnök saját blogoldalán hintette el ezt az információt, ugyanis bevallása szerint a szerződéseket véglegesítették, így pedig már valóban nincs miért titkolózni.
Nem lenne meglepő, ha hétfőn Jarno Trulli és Heikki Kovalainen szerződtetését jelentené be az újonc istálló.
Az Autosport magazin értesülései szerint a megoldás kulcsa főleg az előzések területén keresendő, mivel általános vélemény szerint az élcsapatoknak sikerült visszanyerniük a 2009-es szabálymódosítások következtében elvesztett leszorítóerő nagy részét, a következő évad közepére pedig ismét elérhetik a 2008-as szezon végi szintet. Azt már az idei évad során többen elismerték, hogy a radikális aerodinamikai változtatások nem igazán váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, és nem növelték az előzések számát, így a futamok sem lettek látványosabbak.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa monacói ülésén módosította a Forma-1-es versenybírókra vonatkozó szabályokat. A döntés értelmében a következő szezontól egykori pilóták fogják segíteni a versenybírók munkáját.
A határozat szerint a 2010-es világbajnokságtól kezdődően minden futamon egy négyfős csoport kíséri figyelemmel az eseményeket. Az FIA felügyelőihez csatlakozik egy korábbi Forma-1-es pilóta, valamint az adott versenyt rendező ország által delegált versenybíró.
A Motorsport Világtanács (WMSC) pénteken a 2010-es Forma-1-es versenynaptárt is véglegesítette, így immáron hivatalos, hogy jövőre 19 futamos lesz a bajnokság.
Az elmúlt hónapokban többször is változott a jövő évi tervezett versenynaptár, és a legfrissebb verziókban is számtalan kérdőjel volt. A szervezők ide-oda tologatták a dátumokat, és több futam jövője is sokáig kérdéses volt.
Az elmúlt hetekben azonban a Kanadai és a Brit Nagydíj jövője is rendeződött, így mindkét helyszín ott van a listán.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) elfogadta a Forma-1-es csapatok javaslatát, így a 2010-es idénytől a versenyek első tíz helyezettje kap pontot, a győztes az eddigi 10 helyett 25 ponttal gazdagodik.
Mint arról tegnap beszámoltunk, a Forma-1-es csapatok a létszámnövekedés miatt (az idén még tízcsapatos mezőny a tervek szerint három istállóval, vagyis hat autóval bővül) javaslatot tettek a pontrendszer átalakítására.
A WMSC pénteki ülésén el is fogadta az új pontozási szisztémát, így a jövő évi bajnokságban már 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1-es leosztásban részesül a futamok első tíz helyezettje.
Ha igazak a Bild című német lap információi, akkor Michael Schumacher 7 millió eurós ajánlatot kap majd a Mercedes GP csapatától, ami figyelembe véve korábbi kereseteit, valósággal aprópénz lenne a számára.
A hétszeres világbajnok és a Brawn GP-ből Mercedes GP-vé alakuló Forma-1-es istálló állítólagos tárgyalása már hetek óta téma a világsajtóban, konkrétan azonban még egyik fél részéről sem hangzott el az, hogy egyezségre törekednének.
A január 3-án már 41.
A Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) Monte-Carlóban tartott ülésén megválasztotta az év végén lejáró mandátumú elnök utódját, illetve határozott a további tisztségviselők személyéről is. A csapatvezetők emellett a 2010-es autók bemutatásával kapcsolatos kérdésben is egyhangú határozatot hoztak.
A FOTA tagjainak döntése értelmében a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh veszi át az elnöki posztról év végén távozó Luca di Montezemolo helyét. Az Autosport értesülései szerint Christian Horner, a Red Bull Racing vezetője lesz a FOTA Sport Munkacsoportjának elnöke, míg Ross Brawn továbbra is a Technikai Munkacsoport vezetője marad.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu