Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
RÖVIDHÍR - Az El Mundo című spanyol lap információi szerint Valenciában építik meg az első európai Ferrari élményparkot. Egy ultramodern komplexumot az olasz márka már átadott Abu-Dzabiban, ahol az idei Forma-1-es szezon utolsó futamát rendezték.
A spanyol értesülést a csapat nem erősítette meg, de a Ferrari korábban sem zárta ki annak lehetőségét, hogy újabb létesítmény építésével járjon rajongói kedvében.
A spanyolországi helyszínválasztást több dolog is indokolja: a Forma-1 óriási népszerűségnek örvend az Ibériai-félszigeten, Barcelona és az éppen említett Valencia is futamot rendez, a sorozat legkedveltebb teszthelyszínei is Spanyolországban vannak, ráadásul a spanyoloknak van egy kétszeres világbajnokuk, Fernando Alonso, aki a jövő évtől kezdve történetesen éppen a Ferrarinál fog versenyezni.
A Mercedes részéről eddig többnyire olyan nyilatkozatok hangzottak el Michael Schumacher esetleges leigazolásával kapcsolatban, amelyek sem cáfolatnak, sem megerősítésnek nem voltak betudhatóak. Nick Fry monacói felszólalása után sem lettünk sokkal okosabbak.
"Talán már karácsony előtt közzétehetünk valamit. A valószínűbb azonban az, hogy január elején kerül erre sor. Többet most nem tudok mondani"- kezdte Fry, aki tehát csatlakozott Norbert Haug kollégájához, valamint Michael Schumacher menedzseréhez, akik szintén karácsony utánra várnak előrelépést az ügyben.
|
|
Kimi Räikkönen menedzsere, Steve Robertson állítja, védencét a Mercedes le akarta igazolni Forma-1-es csapatába, ám mire a németek észbe kaptak, addigra a finn klasszis már a rali mellett döntött.
"A Mercedes meg akarta szerezni Kimit. Eddigre azonban Kimi már eldöntötte, hogy a rali-világbajnokságban folytatja. Márpedig ha Kimi egyszer valamit elhatároz, akkor ki is tart amellett"- mondta a Turun Sanomat munkatársának a finn pilóta egyik menedzsere, Steve Robertson.
Kimi Räikkönen a 2010-es szezonban a Citroën juniorcsapatában fog szerepelni a rali-világbajnokság (WRC) futamain, ám arról még nem határozott, hogy 2011-ben visszatér-e az F1-be.
Továbbra is csak találgatások vannak Michael Schumacher Forma-1-es visszatérésével kapcsolatban. A Mercedes csapattal szóbahozott világbajnok menedzsere, Willi Weber semmi konkrétumot nem árul el védence terveiről, és a brackley-i székhelyű istállóhoz hasonlóan ő sem zárja ki, hogy az ügyben csak karácsony után lesz hivatalos bejelentés.
"Még nem tudom"- mondta szűkszavúan Weber a kölni Express című lap újságírójának arra a kérdésére, hogy tudja-e, mik a hétszeres világbajnok tervei a 2010-es szezonra.
A 2010-es szezontól a Forma-1-ben eltörlik a futamokon történő tankolást, vagyis a rajthoz mindenkinek annyi üzemanyaggal kell felállnia, hogy azzal teljesíteni tudja a távot. A Ferrari újdonsült pilótája, Fernando Alonso szerint ennek a szabálymódosításnak nem igazán lesz hatása a versenyekre.
"Nem hiszem, hogy emiatt a versenyek bármiben is változnának. Az egyetlen különbség az lesz, hogy az autók nehezebbek lesznek a rajtnál"- kezdte Alonso, aki a gpupdate.net-nek fejtette ki véleményét a tankolás betiltásáról.
Optimistán várja a jövő márciusban kezdődő szezont Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke, aki abban is biztos, hogy a maranellói istálló a pályán és azon kívül is sikeresebb lesz 2010-ben, mint az idei évben volt.
"Az idei év több okból is rendkívül nehéz volt, azonban előre kell tekintenünk. Tudjuk, hogy nagy kihívás lesz számunkra az év, és biztosítanunk kell, hogy jó munkát végezzünk. Ezen dolgozik valamennyi mérnökünk"- nyilatkozta az Autosport magazinnak a szaklap díjátadóján Stefano Domenicali.
Elképzelhető, hogy Kimi Räikkönen a 2010-es szezont követően is folytatja ralis pályafutását, és nem tér vissza a Forma-1-be. A Citroën WRC csapatának főnöke szerint, ha a finn pilóta az istálló elvárásainak megfelelően szerepel a jövő évi rali-világbajnokságban, 2011-ben is számítanak rá.
A csapatvezető hozzátette, Räikkönen felszabadultan, nyomás nélkül versenyezhet, és bármikor kiszállhat, ha nem élvezi a ralizást. Megfelelő teljesítmény esetén azonban előreléphet a képzeletbeli ranglétrán.
Hétfőn nagyon hosszú, bizonytalansággal teli időszak zárult le a Forma-1-es Brit Nagydíj történetében, amikor is eldőlt, hogy a jövőben is Silverstone ad otthont a szigetország futamának. Az eredeti tervek szerint Donington vette volna át a házigazda szerepét, de a pályát üzemeltető cég nem tudta előteremteni az anyagi feltételeket.
A Forma-1-es sorozat jogtulajdonosa, Bernie Ecclestone éveken keresztül vitázott a silverstone-i vezetőkkel, akik az elvártnál lényegesen lassabb ütemben fejlesztettek.
A Ferrari csapafőnöke, Stefano Domenicali sosem kételkedett abban, hogy Kimi Räikkönen egy kiváló pilóta, a szakember azonban azt mondta, a maranellóiaknak egy olyan versenyzőre volt szükségük, aki Michael Schumacherhez hasonlóan képes a nehéz időkben motiválni a csapatot. Domenicali szerint erre a szerepre Fernando Alonso az ideális.
Az olasz istálló még a 2009-es szezon közben jelentette be, hogy közös megegyezéssel felbontják 2007-es világbajnokuk szerződését, és a zárkózott finn helyére a korábbi kétszeres világbajnokot ültetik, aki a sérüléséből tökéletesen felépült Felipe Massával harcolhat majd a 2010-es vb-pontokért.
Nem fedünk fel azzal nagy titkot, ha azt állítjuk, hogy addig újabb és újabb pletykák jelennek meg Michael Schumacher és a Mercedes kapcsolatáról, amíg a 2010-es Forma-1-es szezonban gyári csapatként induló németek nem nevesítik Nico Rosberg csapattársát.
A Bild információja szerint Michael Schumacher amerikai vakációjáról visszatérve hétfőn Stuttgartba utazik menedzseréhez, hogy találkozzanak a Mercedes vezetőivel. A Stuttgartba utazás tényét Willi Weber sem tagadta, de állítja, Schumin és rajta kívül más nem lesz ott.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu