Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Ferrari néhány héttel ezelőtt kemény kritikát fogalmazott meg az F1-hez idén csatlakozó istállók felkészültségével kapcsolatban, amihez most csatlakozott a maranellói gárda brazil pilótája is, aki szintén nincs túl hízelgő véleménnyel az új csapatokról. Felipe Massa szerint a Forma-1-es mezőny idén két részre fog szakadni, a most bemutatkozó csapatok pedig jelentős lemaradásuk miatt potenciális veszélyforrást jelentenek majd a gyorsabb autókra nézve.
"Remélem, nem jelentenek majd veszélyt.
A Ferrari 2009-ben hagyományaihoz méltatlanul szerepelt, a vörösök nem tudtak beleszólni a bajnoki címért zajló küzdelembe. A téli tesztek alapján a 2010-es autó sokkal ütőképesebbnek tűnik, és Stefano Domenicali csapatfőnök szerint maximálisan fel is készültek az óriási kihívásokat tartogató szezonra.
"Elégedettek vagyunk a négy teszten elvégzett munkával, mivel mindent megvalósítottunk, amit elterveztünk. A legfontosabb az volt, hogy a megbízhatóság terén érjünk el egy jó szintet, és mondhatom, ez sikerült "- kezdte az elmúlt négy hétre való visszatekintését Stefano Domenicali.
|
|
Vasárnap Barcelonában véget ért a 2010-es Forma-1-es szezon előtti utolsó teszt, ám ez nem jelenti azt, hogy a csapatok a szezonrajtig már csak tétlenkednének. A Ferrari pilótája, Felipe Massa a hétfőt például szimulátorban töltötte.
Massa most próbálhatta ki először a Ferrari vadonatúj szimulátorát, amit a csapat karácsony előtt helyezett üzembe Maranellóban.
"Ez valóban lenyűgözött. Sokkal élethűbb, mint a korábbi szimulátor, és az autó fejlesztése, valamint a versenyekre való felkészülés során biztosan sokkal hasznosabb lesz számunkra"- méltatta a "virtuális autót" a Ferrari honlapján Felipe Massa.
Felipe Massa rendkívül elégedetten nyilatkozott csapata 2010-es szezonra való felkészülését illetően, mégsem hiszi, hogy Bahreinben a Ferrari előnyben lesz majd a többi csapattal szemben.
A Ferrari remekül szerepelt a februári teszteken, Massa azonban rámutatott, hogy az utolsó napon Barcelonában nyolc autó is kevesebb, mint fél másodpercen belülre került egymáshoz. A legjobb időeredményt akkor egyébként a McLaren brit pilótája, Lewis Hamilton érte el.
"Összességében elégedett vagyok a teszteredményekkel, nem csak Barcelonában, de Valenciában és Jerezben is remekül teljesítettünk.
A kétszeres világbajnok Fernando Alonso számára nem indult jól az első barcelonai tesztnap - rögtön első pályán töltött etapján megállt alatta a Ferrari, így igazából csak az ebédszünet után tudott hozzálátni a munkához. A délután viszont már zökkenőmentesen alakult a számára, így a nap végére a délelőtti elektronikus meghibásodásra már szinte nem is emlékezett.
A Ferrari versenyzője összesen 74 kört teljesített a négynapos barcelonai teszt csütörtöki nyitónapján, és 1:24:170-es idejével a hetedik leggyorsabbnak bizonyult a tizenegyfős mezőnyben.
Fernando Alonso boldog, hogy 2007-ben, amikor még a McLaren pilótája volt, segítségére lehetett a Nemzetközi Automobil-szövetségnek (FIA) a kémbotrány leleplezésében. A spanyol versenyző úgy gondolja, a nehézségek ellenére jót tett neki a wokingi istállónál töltött év, mely során emberként és pilótaként is érettebbé vált.
A kétszeres világbajnok, aki az idei évtől már a Ferrari színeiben küzd a világbajnoki címért, a Guardian-nek adott interjúban elmondta, ő is és a McLaren is tanult az akkor elkövetett hibákból és reméli, hogy Jenson Buttonnak nem lesznek hasonló problémái, aki hozzá hasonlóan címvédőként érkezett a McLarenhez.
Fernando Alonso az e heti Jerezben rendezett teszten, mindkét munkanapján napos, száraz időben vezethette a Ferrari F10-esét, és a spanyol pilóta nagyon elégedetten nyilatkozott az autóról. Alonso szerint az olasz csapat remekül halad a 2010-es szezonra való felkészüléssel, és a versenygép nagyon erős.
Alonso a pénteki tesztnapon a második helyen végzett Mark Webber mögött, aki 8 tizeddel bizonyult gyorsabbnak a Ferrari versenyzőjénél a Red Bull Racinggel, míg szombaton a spanyol pilóta a hatodik legjobb időt jegyezte.
A második jerezi teszthét első két napján egyaránt cudar időjárási körülmények keserítették az F1-es pilóták és csapatok életét. A komoly, érdemi tesztmunkát csaknem teljesen ellehetetlenítő folytonos esőzés leginkább azoknak a versenyzőknek jött rosszul, akiket épp a szerdai és a csütörtöki napra osztott be előzetesen saját csapatuk. A legszerencsétlenebbek között volt többek között a ferraris Felipe Massa is.
Péntekre már a korábbi napokénál jóval kedvezőbb időjárást jósoltak a jerezi aszfaltcsík környékére, így a csapatok a mai tesztnapon már talán komolyabban nekiveselkedhetnek a munkának.
A Forma-1-es pilóták többsége a kedvező adózási feltételek miatt előszeretettel választ otthont magának Svájcban. A Ferrari versenyzője, Fernando Alonso is évek óta svájci lakos, és most az olasz határhoz közeli Luganóba költözik.
A svájci Blick értesülése szerint Fernando Alonso eddig lakhelyét, a Nyugat-Svájcban fekvő Mont-sur-Rolle-t elhagyva Luganóba, az olasz határ mellé költözik. Döntésében természetesen az játszik szerepet, hogy szeretne minél közelebb lenni a Ferrari maranellói főhadiszállásához.
A 2010-es Forma-1-es világbajnoki sorozatban a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) döntése értelmében nem hozzák nyilvánosságra az autók rajt előtti súlyát. A szövetség elfogadta és beiktatta a szabályzatba többek közt az új pontrendszert és a csapatok gumitaktikára tett javaslatát is.
Az üzemanyagszintek titokban tartása idén egyedül attól a lehetőségtől fosztja meg a szurkolókat és a médiát, hogy megállapítsák, melyik motor mennyit fogyaszt. A benzinszintekkel az idei évtől kezdve ugyanis nem taktikázhatnak a csapatok, mivel a 2010-es szabályok értelmében tilos lesz a versenyek alatti tankolás.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu