Ferrari: Az FIA véglegesítette a 2010-es Forma-1-es szabályokat

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A 2010-es Forma-1-es világbajnoki sorozatban a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) döntése értelmében nem hozzák nyilvánosságra az autók rajt előtti súlyát. A szövetség elfogadta és beiktatta a szabályzatba többek közt az új pontrendszert és a csapatok gumitaktikára tett javaslatát is.


Az üzemanyagszintek titokban tartása idén egyedül attól a lehetőségtől fosztja meg a szurkolókat és a médiát, hogy megállapítsák, melyik motor mennyit fogyaszt. A benzinszintekkel az idei évtől kezdve ugyanis nem taktikázhatnak a csapatok, mivel a 2010-es szabályok értelmében tilos lesz a versenyek alatti tankolás.


A tankolások eltörlésével felértékelődik a kerékcserék gyorsasága, ám az FIA elejét vette a kiskapuzásnak, és mindenféle gépesített emelőszerkezet használatát megtiltotta a szerelőgárdák számára.

Szintén a kerekekhez kapcsolódik, hogy a csapatok javaslatának engedve a szövetség a szabályzatban rögzítette, hogy a kvalifikáció 10 legjobbjának, vagyis a Q3 résztvevőinek másnap ugyanazzal a szett gumival kell megkezdeniük a versenyt, amellyel legjobb idejüket megfutották az időmérő edzésen. Ez máris egy taktikázási lehetőség, hiszen a keményebb összetételű gumik tartósabbak, ugyanakkor lassabbak is, mint a lágyabb keverékek, így nem mindegy, hogy ki melyikkel kezdi a futamot.

Lényeges változás lesz az elmúlt évekhez képest a pontszámítási rendszer is. Az eddig megszokott 10-8-6-5-4-3-2-1-es elosztást a 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es verzió váltja, vagyis a győzelem felértékelődik, és a kilencedik, tízedik pozíció is pontot ér.

Szezon közben elméletileg tilos tesztelni, ám a 2009-es évközi pilótacseréket látva az FIA bevezetett egy új szabályt. Idén a csapatok egynapos tesztlehetőséget biztosíthatnak annak a pilótának, akit be akarnak vetni versenyen is (sérülés, vagy a szerződtetett versenyző nem megfelelő teljesítménye miatt - tavaly mindkettőre volt példa), feltéve, ha az illető az elmúlt két évben nem versenyzett a Forma-1-ben. A felkészítő tesztet az F1-es naptárban nem szereplő pályán, az első bevetést megelőző, vagy az utána következő két hétben ejthetik meg a lehetőséggel élni kívánó csapatok. Ha a tesztelt pilóta mégsem kap lehetőséget versenyen, akkor az istálló a következő szezon előtti felkészülés során büntetésből egy nappal kevesebbet gyakorolhat.

A 19 futamos szezon alatt egy pilóta idén is nyolc motort használhat el. A kilencedik motor használatáért tízhelyes rajtbüntetés jár. Ha valaki annyira szerencsétlen hétvégét fog ki, hogy a nyolcon felül egy hétvége alatt kétszer is motort kell cserélnie, akkor az adott futamon és az azt követőn is 10 helyet hozzáadnak majd a rajthelyezéséhez, tehát nem egy hétvége alatt törleszti le mindkét büntetést.

A pilótáknak a felvezető körön is érdemes lesz odafigyelniük, ugyanis ha elvesztik rajtpozíciójukat, és azt nem tudják visszaszerezni az első safety car vonal (a pálya azon pontján kerül felfestésre, amelytől kezdve a bokszba igyekvő versenyautók megelőzhetik a pályán maradó biztonsági autót) érintése előtt, akkor már csak a bokszutcából rajtolhatnak el.


Forrás:F1hirek.hu

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu