Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A 2010-es Forma-1-es világbajnoki sorozatban a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) döntése értelmében nem hozzák nyilvánosságra az autók rajt előtti súlyát. A szövetség elfogadta és beiktatta a szabályzatba többek közt az új pontrendszert és a csapatok gumitaktikára tett javaslatát is.
Az üzemanyagszintek titokban tartása idén egyedül attól a lehetőségtől fosztja meg a szurkolókat és a médiát, hogy megállapítsák, melyik motor mennyit fogyaszt. A benzinszintekkel az idei évtől kezdve ugyanis nem taktikázhatnak a csapatok, mivel a 2010-es szabályok értelmében tilos lesz a versenyek alatti tankolás.
A tankolások eltörlésével felértékelődik a kerékcserék gyorsasága, ám az FIA elejét vette a kiskapuzásnak, és mindenféle gépesített emelőszerkezet használatát megtiltotta a szerelőgárdák számára.
Szintén a kerekekhez kapcsolódik, hogy a csapatok javaslatának engedve a szövetség a szabályzatban rögzítette, hogy a kvalifikáció 10 legjobbjának, vagyis a Q3 résztvevőinek másnap ugyanazzal a szett gumival kell megkezdeniük a versenyt, amellyel legjobb idejüket megfutották az időmérő edzésen. Ez máris egy taktikázási lehetőség, hiszen a keményebb összetételű gumik tartósabbak, ugyanakkor lassabbak is, mint a lágyabb keverékek, így nem mindegy, hogy ki melyikkel kezdi a futamot.
Lényeges változás lesz az elmúlt évekhez képest a pontszámítási rendszer is. Az eddig megszokott 10-8-6-5-4-3-2-1-es elosztást a 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es verzió váltja, vagyis a győzelem felértékelődik, és a kilencedik, tízedik pozíció is pontot ér.
Szezon közben elméletileg tilos tesztelni, ám a 2009-es évközi pilótacseréket látva az FIA bevezetett egy új szabályt. Idén a csapatok egynapos tesztlehetőséget biztosíthatnak annak a pilótának, akit be akarnak vetni versenyen is (sérülés, vagy a szerződtetett versenyző nem megfelelő teljesítménye miatt - tavaly mindkettőre volt példa), feltéve, ha az illető az elmúlt két évben nem versenyzett a Forma-1-ben. A felkészítő tesztet az F1-es naptárban nem szereplő pályán, az első bevetést megelőző, vagy az utána következő két hétben ejthetik meg a lehetőséggel élni kívánó csapatok. Ha a tesztelt pilóta mégsem kap lehetőséget versenyen, akkor az istálló a következő szezon előtti felkészülés során büntetésből egy nappal kevesebbet gyakorolhat.
A 19 futamos szezon alatt egy pilóta idén is nyolc motort használhat el. A kilencedik motor használatáért tízhelyes rajtbüntetés jár. Ha valaki annyira szerencsétlen hétvégét fog ki, hogy a nyolcon felül egy hétvége alatt kétszer is motort kell cserélnie, akkor az adott futamon és az azt követőn is 10 helyet hozzáadnak majd a rajthelyezéséhez, tehát nem egy hétvége alatt törleszti le mindkét büntetést.
A pilótáknak a felvezető körön is érdemes lesz odafigyelniük, ugyanis ha elvesztik rajtpozíciójukat, és azt nem tudják visszaszerezni az első safety car vonal (a pálya azon pontján kerül felfestésre, amelytől kezdve a bokszba igyekvő versenyautók megelőzhetik a pályán maradó biztonsági autót) érintése előtt, akkor már csak a bokszutcából rajtolhatnak el.
Forrás:F1hirek.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!