Ferrari: Továbbra is Massa a leggyorsabb Valenciában

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Azt nem lehet tudni, hogy ki mennyi üzemanyaggal autózik a tesztek alatt, de kétségtelen, hogy a tavaly koponyasérülése miatt az utolsó nyolc futamot kihagyó Felipe Massa jó formában van, csakúgy, mint Ferrari F10-ese, mellyel a második napon is az élen végzett a valenciai Forma-1-es felkészülésen.


Kedden a valenciai pálya lelátóin helyet foglaló több ezer rajongó hét pilótát láthatott körözni, Lewis Hamilton (McLaren), Nico Rosberg (Mercedes GP), Felipe Massa (Ferrari), Rubens Barrichello (Williams), Kobajasi Kamui (Sauber), Robert Kubica (Renault) és Sébastien Buemi (Toro Rosso) állt munkába.


A pálya állapota sokat javult hétfő óta, hiszen az ideális ív egyre jobban felgumizódik, így pedig jobb tapadást biztosít az autók számára. Ez törvényszerűen magával vonta a köridők javulását is.

A Ferrari újabb remek napot zárt. A tegnap leggyorsabbja, Felipe Massa kedden is azonnal az élre állt, és már fél óra elteltével megjavította hétfői legjobb köridejét. A Ferrari tájékoztatása szerint a brazil mindvégig "hihetetlenül elégedett" volt az autóval.

Massa nem csak a Ferrari F10-est tesztelte, néhány kör erejéig a sisakokat gyártó Schubert legújabb prototípusát viselte, amely egyelőre fekete volt.

Massa dél környékén már 1:11.722-nél járt, ám ezen már az ebéd után nem tudott tovább faragni (kérdés, hogy akarta-e egyáltalán, hiszen ez még csak a második tesztnap volt a szezon előtt, ilyenkor pedig fontosabb dolgok is vannak), ám mivel mások sem előzték meg, így ismét az élen zárt. A brazil ezzel be is fejezte valenciai munkáját, szerdán csapattársa, Fernando Alonso ül be az F10-be, a spanyol hivatalosan holnap debütál a Ferrariban.

Kobajasi Kamui is a reggeli órákban futotta meg saját legjobbját, a BMW Sauber japánja 1:12.056-os eredménnyel második lett. A svájci istálló kifejezetten jól kezdte a teszteket, hiszen tegnap Pedro de la Rosát is csak Massa tudta megelőzni. Reálisan persze még nehéz megítélni az erőviszonyokat, így az sem kizárt, hogy a Sauber remek eredményei most elsősorban a szponzoroknak szólnak.


Lewis Hamilton ma próbálhatta ki először új McLarenjét, a brit világbajnok Gary Paffett-től kapta, és Jenson Buttonnak adja át az MP4-25-öst, a címvédő szerdán debütál. Hamilton ma harmadikként fejezte be a gyakorlást, hátránya bő fél másodperc volt Massával szemben.

A kedd teljes egészében Nico Rosbergé volt a Mercedesnél, Michael Schumacher ma a bokszból figyelte márkatársát. Bizonyára a hétszeres világbajnok is örömmel nyugtázta, hogy Rosberg 119 kört tett meg mindenféle műszaki probléma nélkül. A fiatal német legjobb ideje ugyanakkor csak az ötödik helyhez volt elegendő, a fentebb felsorolt pilóták mellett Robert Kubica is megelőzte őt a Renault-val. A lengyel hétfőn még sereghajtó volt, de ettől egyáltalán nem jött pánikba, és a jelek szerint nem is a tegnapi sorrend mutatja a Renault valós teljesítményét.

Az erősorrend felállítása ugyanakkor még túl korai lenne, erre éppen Kubica világított rá tegnapi nyilatkozatában, amikor arról beszélt, hogy a nagyobb üzemanyagtartályok miatt minden korábbinál nagyobb súlykülönbségek lehetnek az egyes autók közt (akár több mint 100 kilogramm is lehet a differencia az egyszerre pályán lévők közt), és mivel nem lehet tudni, hogy ki mekkora súllyal futotta legjobbját, az időeredmények igazából semmitmondóak.

A problémamentes körözgetés ugyanakkor nem csak a Mercedesre volt jellemző, hanem a teljes mezőnyre. Ez némiképp meglepő is, hiszen a korábbi években az első teszteken gyakran elfüstölt egy-egy motor, és a pálya mellett szolgálatot teljesítő technikai mentőknek is gyakran akadt vontatnivalójuk.

A nap azonban nem múlt el piros zászlós szakasz nélkül, öt perccel a leintés előtt Kubica Renault-ja megállt a célegyenesben.


Rubens Barrichello a hatodik pozícióban fejezte be a napot a Williams FW32-essel, összesen 102 körig jutott (Kobajasi kivételével minden pilóta 100 kör fölött teljesített, Massa volt a legszorgalmasabb 124-gyel), bő másfél másodperc volt a hátránya éllovas honfitársával és jó barátjával szemben.

Az utolsó pozícióban Sébastien Buemi zárt, de a svájci legalább annak örülhetett, hogy 107 kört megtehetett mindenféle probléma nélkül - mint ismert, hétfőn a váltó meghibásodása miatt 18 körig tartott számára a teszt. Ráadásul a Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost a Motorsport-Total.com tudósítója szerint elhintette, hogy rengeteg üzemanyaggal köröztek, így maximálisan elégedettek az időeredményekkel is.

Valenciában a teszt szerdán véget ér, azt követően a jövő héten Jerezben folytatják a felkészülést a csapatok. Addig a holnapi napon azonban még három világbajnok "összecsap": Schumacher, Alonso és Button is pályára hajt.

 

Forrás:F1hirek.hu

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu