Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Hét csapat részvételével Valenciában hétfőn megkezdődött a 2010-es Forma-1-es szezon előtti első hivatalos teszt. Az első napon a hosszú kihagyás után visszatérő Felipe Massa volt a leggyorsabb Ferrarijával, de a BMW Sauber és a Mercedes GP pilótái is jó tempót diktáltak.
A nap legnagyobb érdeklődéssel várt eseménye viszont kétségkívül Michael Schumacher pályára hajtása volt, hiszen a hétszeres világbajnok három év kihagyás után, túl negyvenegyedik születésnapján idén a Mercedes GP-nél visszatér.
A bokszutcában persze nem csak a rekordbajnok miatt volt óriási a média képviselőinek száma, hanem azért is, mert az eddig legfeljebb a bemutatókon látott versenyautók most debütáltak az aszfalton.
Legalább is a McLaren-Mercedes, a Mercedes GP, a Ferrari, a Williams, a Renault, a Toro Rosso és a BMW Sauber autói, hiszen eddig ezek a csapatok hozták üzemképes állapotba idei modelljeiket. A Ricardo Tormo tesztpálya bokszutcájának végén délelőtt 10 órakor váltott zöldre a lámpa, a garázsokból ekkor hajthattak ki a pilóták.
A nap nagy részében Felipe Massa állt az élen, a koponyasérülését teljesen maga mögött tudó brazil végig remek tempót autózott, és a nap végén is megőrizte helyét a lista élén. 1:12.574-es eredményét talán némi meglepetésre a BMW Saubert vezető Pedro de la Rosa tudta a legjobban megközelíteni, a Forma-1-be versenyzőként 2006 után idén visszatérő spanyol két tizedmásodperccel volt lassabb.
A Ferrari és a Sauber mögött a 3. és 4. helyet a Mercedes GP versenyzői sajátították ki maguknak, merthogy Nico Rosberg és Michael Schumacher megosztotta egymás közt a mai tesztlehetőséget. A délelőtt autózó Rosberg közel hat tizedmásodperccel volt lassabb, mint délután vezető csapattársa, akinek első köreit az egyik német tévétársaság élőben közvetítette. Korai még bármit kijelenteni, de első ránézésre Schumacher nem sokat vesztett tudásából.
A vadonatúj McLaren MP4-25-ös modellt az első napon a csapat tesztpilótája, Gary Paffett vitte pályára, az istálló világbajnokai, Lewis Hamilton és Jenson Button kedden illetve szerdán kapnak lehetőséget. A DTM-ben (német túraautó bajnokság) versenyző Paffett az ötödik időt érte el, hátránya bő egy másodperc volt Massával szemben.
Az új Williamsszel Rubens Barrichello tette meg az első kilométereket, a rutinos brazil hatodik lett, de már közel két másodperc volt az elmaradása az éllovastól. Barrichello délután ki is csúszott egyszer, ekkor 10 percre leállították az edzést.
A Toro Rosso reggel leplezte le első sajátépítésű versenyautóját, de ezt követően nem igazán volt okuk örülni. Az autó bejáratásával megbízott Sébastien Buemi a nap nagy részében a bokszban gubbasztott, mert az STR5-ös kódjelű autóban a váltó megadta magát. A fiatal svájci mindössze 18 kört tudott megtenni. Legjobb ideje azonban így is jobb volt, mint a nála majd’ négyszer többet köröző Rubert Kubicáé, aki kereken 1:15.000-s egyéni rekorddal zárta a napot, Massával szembeni 2,5 másodperces hátrányával pedig természetesen sereghajtó lett. A Renault-nál biztosan sokkal jobb folytatásban reménykednek.
Az időeredményekből és a sorrendből persze nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, hiszen ma a többség számára az volt a fontos, hogy egyáltalán guruljon az autó, hiszen a többség eddig legfeljebb a gyárban röffenthette be a motorokat.
Több szakértői vélemény szerint is az idei év sikereit a duplafedeles diffúzorok határozhatják meg. Ezekből az elemekből az első napon nem sokat láthattak sem a kívülállók, sem a riválisok, hiszen helyszíni jelentések szerint több autón is csak egy átmeneti modell szerepelt, a bokszutcában pedig azonnal letakarták a szerelők az autók hátsó részét.
Az első nap egyébként talán a vártnál is kevesebb műszaki hibát hozott, ahhoz képest, hogy az új versenyautók és motorok most teljesítettek először nagyobb távot, senki sem ragadt a pálya mellett önhibáján kívül.
A gyakorlás szerdáig tart Valenciában, és ha a résztvevőknek szerencséjük van, akkor a folytatásban is a maihoz hasonló hűvös, de legalább száraz idejük lesz.
Forrás:F1hirek.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!