Ferrari: Lesz gumitaktika az F1-ben, újabb változás a pontrendszerben

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Hétfőn Párizsban ülésezett a Forma-1-es Bizottság, és a találkozón az F1-es csapatok több lényeges szabályváltoztatást is jóváhagytak. Az egyik legfontosabb módosítás, hogy 2010-ben egy kis plusz gumitaktikával lesz megbolondítva az időmérő edzések utolsó szakasza, valamint a versenyek eleje, de az új pontrendszeren is tovább finomítottak a csapatok, annak érdekében, hogy a versenyzők még jobban motiválva legyenek a győzelem megszerzésére.


"Annak érdekében, hogy tovább növeljük a taktikázás lehetőségét, azoknak az autóknak, amelyek az időmérőn a Q3-ban szerepelnek, ugyanazokkal a fajta gumikkal kell majd megkezdeniük a versenyt, amellyel kvalifikálták magukat a rajtrácsra"- olvasható az FIA által kiadott hivatalos közleményben.


Szintén a gumikkal kapcsolatos szabályváltozás, hogy az egy csapat által egy versenyhétvégén felhasználható száraz pályára alkalmas abroncsok maximumszámát a korábbi 14-ről 11-re csökkentették, így a gumik megóvásának szerepe még nagyobb hangsúlyt kap majd a nagydíjakon.

A csapatok pénteki munkakedvét serkentendő, azt is szabályba foglalták, hogy az említett 11 száraz pályára alkalmas gumiszettből egy garnitúrát a második szabadedzés, míg további két garnitúrát a harmadik szabadedzés megkezdése előtt le kell majd adniuk a csapatoknak. Ez értelemszerűen azt jelenti, hogy ha használják pénteken a gumikat, ha nem, szombaton és vasárnap így is, úgy is csupán nyolc szett abroncsból gazdálkodhatnak majd.

További fontos változás, hogy az eredetileg bevezetni kívánt 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 felosztású pontrendszer helyett, jelen állás szerint 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-féle verzió kerül majd bevezetésre, a hétfői ülésen legalábbis ebben egyeztek meg a csapatok. A két pontrendszer közti legfőbb különbség, hogy amíg az első verzió szerint csupán öt, addig a legújabb változat szerint hét ponttal kap majd többet a versenyek első helyezettje a mindenkori másodiknál.

A csapatok továbbá jóváhagyták azt a 2011-re szóló technikai szabályozást is, ami betiltja a duplafedelű diffúzorok használatát, a megengedett magasságukat pedig 175 milliméterről 125 milliméterre csökkentették, amivel egyidejűleg az autók aerodinamikai leszorító-erejét is jelentősen redukálják.

Az ülésen az FIA-elnök Jean Todt javaslatára a zöld technológiák F1-ben való bevonásáról is szó esett, és ebben a kérdésben is születtek indítványok.

 

Forrás:F1hirek.hu

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu