Ferrari: Irányított Ferrari-dupla a Hockenheimringen

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Sem az eső, sem a gumitaktika nem játszott meghatározó szerepet a vasárnapi Forma-1-es Német Nagydíjon, így kifejezetten egysíkú futamot rendeztek a Hockenheimringen. A Ferrari a szezonnyitó Bahreini Nagydíj után újabb kettősgyőzelmet szerzett: a bajnokságban előnyösebb pozícióban lévő Fernando Alonso győzött a sokáig élen álló, de burkoltan lassításra utasított Felipe Massa előtt. A harmadik helyet a pole pozícióból rajtoló Sebastian Vettel szerezte meg.

 

A 2010-es német futam rajtjakor a levegő 22 Celsius-fokos volt, az aszfalt pedig közel 30 fokosra melegedett fel. Az ég felhős volt, de az előrejelzések szerint esőre minimális esély volt csak a verseny ideje alatt.


Ezen időjárási körülmények a lágyabb gumiknak kedveztek, hiszen a szuperlágy abroncsok így tovább tartanak - előzetesen 10-12 körre saccolták az élettartamukat a szakértők. A Forma-1 gumiszállító partnere, a Bridgestone a futam előtt úgy kalkulált, hogy a biztosan a lágyabb keverékkel induló első tíz pilóta dolgát a 11. helyről induló Michael Schumacher úgy nehezítheti meg, ha a kemény gumikkal rajtol. Ennek a verziónak már a rajt előtt lőttek, ugyanis Schumacher Mercedesén is a lágyabb abroncsok voltak fenn, a taktikai csatát tehát azonnal el is felejthettük.

A rajt nyertese egyértelműen Felipe Massa volt, aki a harmadik helyről indult, de az első kanyarban már elsőként fordult el. Sokat köszönhetett a pole pozíciós Sebastian Vettelnek, aki azzal volt elfoglalva, hogy a szintén jól rajtoló Fernando Alonsót visszatartsa. A német pilótát azonban végül mindkét Ferrari megelőzte, sőt, rövidesen el is nyúltak tőle.


Lewis Hamilton az első körben erőből megelőzte Mark Webbert, így a McLaren britje feljött a negyedik helyre. Több pozíciót javított az első körben Schumacher is, a két Williams viszont visszaesett.

Az első kör végén a Toro Rosso és a Force India pilótái is rögtön a bokszba hajtottak, az ő autójuk a rajt utáni tülekedésben ugyanis megsérült, és Sébastien Buemi nem is tudta folytatni. Adrian Sutil és Vitantonio Liuzzi versenye is véget ért lényegében, hiszen rövidesen újra a bokszba hajtottak mindketten, így pedig jócskán lemaradtak a többiektől.

Az élre álló Massa fokozatosan növelte előnyét Alonsóval szemben, és a spanyol is biztonságban volt Vettelleltől. A 10. kör után megkezdődtek a kerékcserék, az élbolyból elsőként Vettel állt ki, majd 2-3 körön belül érkeztek a többiek is. Meglepő módon Jenson Button sokkal tovább bírta a lágy gumikon, ő csak a 22. kör végén állt ki. A világbajnoki címvédő a lágyabb gumikon kiegyensúlyozott gyors köröket futott, így a kerékcsere után Webber elé tért vissza a pályára, és már csapattársa, Hamilton mögött az ötödik pozícióban folytatta a versenyt.

Webber mögött sokáig Pedro de la Rosa autózott a BMW Sauberrel , de a spanyol keményebb gumikon rajtolt, és még nem volt kint kerékcserén. A verseny felénél Robert Kubica és a két Mercedes volt még tagja a top 10-nek - Rosberg is későn váltott a kemény gumikra, Button taktikájával előzhette meg Schumachert.

A kerékcserék után az élen a két Ferrari nagyon közel volt egymáshoz és Alonso meg is próbálkozott az előzéssel, de Massa nem hagyta magát. A két vörös versenygép kis híján össze is ütközött, Alonso pedig a rádión reklamált mérnökénél. Ezt követően a brazil összekapta magát és meglógott egy kicsit csapattársától, aki jó 25 körrel a leintés előtt ismét támadási pozícióba küzdötte fel magát. Ekkor vette kezébe az irányítást a vezetőség, Massa fülére szóltak a bokszból, hogy Alonso gyorsabb nála, amivel értelemszerűen arra utaltak, hogy el kell engednie a spanyolt. Massa a 49. körben engedelmesen félrehúzódott, így Alonso átvehette a vezetést. A Ferrari burkolt csapatutasítása a bajnoki pontverseny állásával magyarázható, Alonso ugyanis jobban áll a bajnokságban, 21 ponttal többet szerzett eddig, mint csapattársa, így neki vb-esélyei is jobbak.

Alonso olyan látványosan nem tudott elszakadni Massától, akihez ráadásul egyre közelebb került Sebastian Vettel is, aki hat körrel a leintés előtt már egy másodpercre megközelítette őt. Előzésre azonban nem került sor, a német annyira nem tudott közel férkőzni Massához.

Az első trió mögött a két McLaren-Mercedes haladt át a célvonalon, Hamilton, Button sorrendben. A műszaki problémával küzdő Mark Webbert hatodikként intették le.

Már körhátrányban ért célba a négy további pontszerző: Kubica, a Mercedes-duó, Rosberg és Schumacher, valamint Vitalij Petrov, aki idén másodszor szerzett pontot a Renault-nak.

A kettősgyőzelem egyértelműen jót tett a Ferrarinak a bajnokság szempontjából, hiszen valamelyest sikerült felzárkózniuk mindkét tabellán. Az viszont ezzel a mai futammal is egyértelművé vált, hogy Massát másodikszámú pilótának kezelik az olaszok, hiszen ha nem így lenne, akkor nem Alonsót hozták volna be az első helyre.

A spanyol maradt ötödik összetettben, de 34 pontra megközelítette az éllovas Hamiltont, aki már tizennégy ponttal vezet csapattársa, Button előtt.

A bajnokság a jövő hétvégén a Hungaroringen folytatódik.

 

Forrás:F1hirek.hu

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu