Ferrari: Hivatalos: Schumacher visszatér a Forma-1-be

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 268 db
  • Videók - 6 db
  • Blogbejegyzések - 179 db
  • Fórumtémák - 5 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Scuderia Ferrari vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az elmúlt napok híreit figyelembe véve egyáltalán nem számít meglepetésnek az, hogy Michael Schumacher a Mercedes GP alkalmazásában 2010-ben visszatér a Forma-1-be. A felek szerdán hivatalosan is megerősítették az év talán legnagyobb szenzációjának számító átigazolást.


A szerződés részleteiről a Mercedes GP által kiadott sajtónyilatkozatban nem esik szó, de az Autosport arról ír, hogy Schumacher három évre írt alá az alakulathoz.


Michael Schumacher autóversenyzői pályafutása elején már szerepelt a Mercedesnél, most tehát lényegében visszatér a stuttgarti márkához. 1990-ben bekerült a Mercedes pilótanevelő programjába, amelynek nagy szerepe volt abban, hogy 1991-ben bemutatkozhatott a Forma-1-ben.

A mostani szerződés értelmében a hétszeres világbajnok (és ezzel csúcstartó) német újra együtt dolgozhat Ross Brawnnal, akivel a Benettonnál és a Ferrarinál is roppant sikeresek voltak.

A német klasszis a következőképpen emlékezett vissza egykori főnöke megkeresésére: "A motiváció azt hiszem, meglehetősen adott volt. Amikor november végén Ross felhívott, és elém vázolta, hogy van rá esély, hogy újra versenyezzek, és a Mercedes is érdekelt az ügyben, nagyszerű érzés töltött el attól, amit hallottam"- idézte fel az emlékezetes telefonhívást a 40 éves klasszis, aki saját bevallása szerint lélekben egy pillanatra sem hagyta el a versenypályát.

"Sosem hagytam el a versenypályát. 2006 végére belefáradtam a Forma-1-be, de három év távollét után most úgy érzem, minden energia visszaszállt belém. Közben egy kis motorozással is szórakoztattam magam, de most úgy érzem, ismét készen állok rá, hogy valami komolyabb dologba fogjak"- mondta a még mindig lelkes Schumacher.

És hogy pontosan mi is lesz az a komolyabb dolog, amibe belefog Schumacher, avagy milyen célokkal vág neki a 2010-es Forma-1-es idénynek? Nos, olyan célokkal, amelyek nélkül egy hétszeres világbajnok talán vissza se térhetne.

"A Mercedes GP egy olyan csapat, amely idén mindkét bajnoki címet begyűjtötte, és egy olyan erős partnerrel, mint amilyen a Mercedes Benz, a célunk nem is lehet más, mint hogy harcba szálljunk a bajnoki címért. Persze nagy lesz a versengés, amint azt idén is láthattuk, de ez csak még nagyobb izgalommal tölt el"- vázolta fel jövő évi céljait a még mindig győzelemre éhes Schumacher.

Schumacher döntése egyben azt is jelenti, hogy a Mercedes GP két német pilótával vág majd neki a 2010-es évadnak, mivel az már korábban biztossá vált, hogy a csapat egyik pilótája a szintén német Nico Rosberg lesz. Azok után tehát, hogy a McLarennél összeállt az angol "Dream Team" Lewis Hamiltonnal és Jenson Buttonnal a volánnál, a Mercedes GP-nél egy német "All-Star" csapat alakult, úgyhogy a két istálló párharca mindenképp a szezon egyik igazi csemegéjének ígérkezik. 


Mint ismert, Schumacher F1-es visszatérésére már a nyáron jó esély kínálkozott, amikor a Ferrari egykori hétszeres világbajnok klasszisát szemelte ki a sérült Felipe Massa pótlására, ám akkor a német újbóli bevetése még meghiúsult, egy korábbi motorbalesetben megsérült nyaka miatt. Most már azonban nagyon úgy tűnik, a kérdéses testrésszel is minden rednben.

"Mielőtt végleg rábólintottam volna a szerződésre, természetesen magam is megbizonyosodtam arról, hogy rendben vagyok, és száz százalékos biztonsággal kijelenthetem, hogy a nyakam nem téma többé. Sajnos a nyáron, amikor a Ferrarival próbálkozhattam volna, még túl kevés idő telt el a balesetem óta, de mostanra már teljesen felépültem. Minden mozdulat ugyanúgy megy, mint azelőtt, úgyhogy probléma egy szál se"- nyugtatta meg végleg szurkolóit a német legenda.

Ross Brawn csapatfőnök Schumacherhez hasonlóan ugyancsak izgatottan várja már a közös munkát, és hozzátette azt is, a bejelentésnek hála, az istálló mostantól 100 százalékosan a 2010-es idénnyel kapcsolatos munkákra összpontosíthat.

"Nagyon örülök, hogy megerősíthetjük Michael roppantul várt visszatérését a Forma-1-be, és azt, hogy csapatunknál, a Mercedes GP Petronasnál fog vezetni. Hét világbajnoki címe egyedülálló rekord a Forma-1-ben és ez az eredmény magáért beszél, már nagyon várom, hogy ismét együtt dolgozhassak vele"- nyilatkozta Brawn, aki nem titkolta, rendkívül büszke a csapat pilótáira.

"Teljessé vált tehát a versenyzői felállásunk, és úgy vélem, Michaelnek és Nicónak köszönhetően mi rendelkezünk a legizgalmasabb együttműködéssel a sorozatban, ők ketten tökéletesen biztosítják a tehetség, a tapasztalat, a gyorsaság és a fiatalság keverékét"- folytatta a csapatfőnök, aki elárulta azt is, hogy a 2009-es évadhoz hasonlóra számít jövőre is. "Most már minden figyelmünket a jövő évi szezonra való felkészülésre fordíthatjuk, és a Mercedes GP Petronasnál már mindenki nagyon izgatott az új kihívás miatt. A Daimler befektetésével és támogatásával, illetve az Aabar és új névadó szponzorunk, a Petronas, valamint két ilyen izgalmas pilóta közreműködésével, minden alapunk megvan arra, hogy 2010-ben egy újabb sikeres szezonunk legyen."

Erős idényre számít Rosberg is, akit nagy büszkeséggel tölt el, hogy a rekorder pilóta márkatársa lehet, így a szerződtetéséről szóló hírt is örömmel fogadta: "Fantasztikus, hogy Michael visszatér a Forma-1-be és az én csapattársam lesz. Számomra nagyszerű kihívás, hogy minden idők egyik legjobb pilótájával csatázhatok. Biztos vagyok abban, hogy nagyon erős csapat leszünk, mivel semmit sem veszített a gyorsaságából! Visszatérése azonban a sport és a szurkolók számára is egy nagyszerű hír."


Michael Schumacher legfontosabb F1-es rekordjai:

- legtöbb világbajnoki cím (7)
- leggyorsabb világbajnok: a 17 futamos 2002-es szezon 11. futamán már világbajnok lett
- legtöbb futamgyőzelem (91; 2. helyezett: Alain Prost - 51)
- legtöbb ferraris győzelem (72; 2. helyezett: Niki Lauda - 15)
- legtöbb győzelem egy szezonon belül (13 - 2004)
- legtöbb győzelem egy szezonban zsinórban (7 - 2004)
- legtöbb győzelem ugyanazon a nagydíjon (8 - Franciaország, 7 - Kanada, 6 - Belgium)
- legtöbb mesterhármas /pole, győzelem, leggyorsabb kör egy hétvégén/ (22)
- legtöbb pole pozíció (68; 2. helyezett: Ayrton Senna - 65)
- legtöbb első soros rajthelyezés (114)
- legtöbb világbajnoki pont (1369; 2. helyezett: Alain Prost - 798,5)
- legtöbb pont egy szezonban (148 - 2004; 144 - 2002)
- legnagyobb pontelőnnyel bajnok (67 - 2002; 58 - 2001; 3. helyezett: Nigel Mansell 52-1992)
- legtöbb leggyorsabb kör (74; 2. helyezett: Alain Prost - 41)
- legtöbb dobogós helyezés (154; 2. helyezett: Alain Prost - 106)

 

Forrás:F1hirek.hu

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu