Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Scuderia Ferrari közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Scuderia Ferrari vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Miután a pályán kellett visszaelőznie Lewis Hamiltont, aztán jól taktikázott, Fernando Alonso kalandos körülmények között nyerte meg a Brit Nagydíjat. A Red Bull a hajrában "csapatérdekből" arra utasította Mark Webbert, hogy ne előzze meg a korábban KERS-problémával küzdő Sebastian Vettelt.
Azok után, hogy tavaly csak a döntőben vesztette el a világbajnoki címet, Fernando Alonso számára ínségesen kezdődött a 2011-es szezon, de tizenegy versenyen át tartó szünetet követően ismét szerzett egy győzelmi serleget, amikor a Red Bull szerelőinek bakiját kihasználva megnyerte a Brit Nagydíjat.
A Ferrari a Sauberrel együtt alig két órával a rajt előtt vétózta meg azt az egyezményt, amely lehetővé tette volna, hogy a következő futamtól mindenki visszatérjen a befújt diffúzorok Silverstone előtti, korlátozás nélküli konfigurációjához. A Scuderia számára egyértelműen jól jött az ettől a hétvégétől hatályba lépő tilalom, hiszen Alonso már a szombati időmérőn közelebb került a Red Bullokhoz a szokásosnál.
De csak a versenyen jött formába igazán. Az intermediate gumikon, amiket mindenki választott a rajthoz az egyik felén még vizes pályán, eleinte csak a harmadik helyet őrizgette, miközben Sebastian Vettel azonnal csapattársa, a pole-ból startoló Mark Webber elé került. Alonso a 14. körben már csupán negyedik volt, Lewis Hamilton ugyanis a pályán megelőzte őt. A kilátásai ekkor nem tűntek fényesnek, a Ferrari azonban szemlátomást remekül bánt a gumikkal, így a spanyol tíz körrel később vissza tudta venni a helyét.
Hamilton ekkor megpróbált egy korábbi kerékcserével újra a Ferrari elé vágni, ám vetélytársa a használt gumikon is lendületesebb tempót diktált, mint ő az újakon. Alonso sorozatban futotta a leggyorsabb köröket, amivel nem csupán a McLarent sikerült maga mögött tartania, hanem átvette a vezetést is, mert Vettel autójának bal hátsó kerekére ferdén ment fel a kerékanya, amikor a 27. körben másodszor járt a bokszban. Alonso ezután vissza sem nézett többé, és az előnyét folyamatosan növelve, 25 körrel később 16,5 másodperccel a Red Bull előtt szelte át a célvonalat, pályafutásának 27. nagydíjgyőzelmét aratva.
Nem a Red Bull volt az egyetlen csapat, amely hibázott a bokszban. Jenson Button a 39. körben a harmadik helyről állt ki új slickekért, de a jobbelső kerekénél nem működött a légkulcs. A nyalókás ember nem vette észre, hogy a szerelő megpróbál a tartalék szerszámért nyúlni, és útnak indította Buttont, aki a lötyögő kerékkel kénytelen volt azonnal leparkolni az autóját a bokszkijáratnál. "Kár, mert ez nagyszerű verseny lehetett volna" - mondta Button, aki előzőleg látványos csatában előzte meg Felipe Massát.
A tizedik helyről induló Hamilton nagyszerűen rajtolt, és a vizes pályán előzgetve már a 2. körben negyedik volt. Sokáig úgy tűnt, hogy hazai közönsége előtt a dobogón ünnepelhet majd, de mivel gyorsabb volt, mint a McLaren várta, az autója többet is fogyasztott, ezért már korán el kellett kezdenie spórolnia a benzinnel. Így a 46. körben elvesztette a harmadik helyet Webberrel szemben, és Massa a maradék hat kör alatt 13 másodperces hátrányból is utolérte McLarenjét. A brazil az utolsó körben félig már meg is előzte Hamiltont, aki azonban a féktávon, blokkoló kerékkel belülről nekicsúszott a Ferrarinak, és azt megpöccintve valahogy megőrizte a pozícióját.
Michael Schumacher korábban egy hasonló, bár durvább manőverért kapott stop&go büntetést, amikor a 9. körben, a még vizes pályán kiforgatta Kamui Kobayashi Sauberjét. A Mercedes orrkúpja letört, ezért Schumacher kihasználta az alkalmat, hogy a mezőnyben elsőként slick gumikra váltson. Mivel azonnal megfutotta az addigi leggyorsabb kört, lavinát indított el, sorban a többiek is követték a példáját. Schumacher a büntetéssel visszaesett a 17. helyre, de ezúttal annyira gyors volt, hogy a célvonalig visszakapaszkodott a pontszerzők közé. "Kár, mert ma este közös barbecue-t tartunk a csapat tagjaival, és szép lett volna egy jobb eredménnyel megajándékozni őket" - mondta Schumacher. "De az ütközés teljesen az én hibám volt." Az élmezőnnyel szemben nem háromszor, hanem csak kétszer kereket cserélő Nico Rosberg a 6. helyre kormányozta a másik Mercedest, a verseny végén visszaverve Sergio Pérez támadásait, míg Jaime Alguersuari zsinórban harmadszor szerzett pontot a Toro Rossóval.
Az utolsó percekben a második és a negyedik helyért is annyira kiélezett küzdelem folyt a Vettel/Webber és a Hamilton/Massa páros között, hogy a rendező nem tudta eldönteni, melyiket mutassa inkább. A Red Bulloké azonban nem volt igazi verseny, Webberre ugyanis a hajrában rászóltak, hogy tartsa a pozícióját. "Megértem, ha Mark bosszús, de nem dobhatunk el egy rakás pontot" - jelentette ki a csapatfőnök, Christian Horner. "Nem akartuk két körrel a leintés előtt a védőkorlátnak csapódva látni a versenyzőinket, pedig ez lett volna a vége. Mark nem esett ki a világbajnoki küzdelemből, azt azonban nem kockáztathattuk meg, hogy pontokat veszítsünk. Ezt neki is meg kell értenie, mert csapatjátékos. A második-harmadik hely nagyon szép eredmény." Webber azonban négy-öt alkalommal is fittyet hányt a csapat utasítására. Horner egyébként hozzátette, hogy Vettel korábban KERS-problémákkal küzdött.
A lapos valenciai verseny után üdítő volt újra fordulatos futamot látni, s noha a világbajnokság semmivel nem tűnik kevésbé lefutottnak, mint a Brit Nagydíj előtt, az összetettben nem fagyott meg a kép, hiszen Alonso átvette a harmadik helyet a McLaren párosától, és Hamilton is visszaelőzte Buttont.
Forrás:F1hirek.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!